A vitaminokban vagy omega-3 zsírsavakban gazdag étrendet követők kisebb valószínűséggel számíthatnak az Alzheimer-kórhoz köthető agyi elváltozásokra – áll a Neurology®, az American Academy of Neurology orvosi folyóiratának december 28-i online kiadású számában.
Egy táplálkozástani szakértő legújabb kutatásai szerint a koffein, szénhidrátokkal kombinálva jobb teljesítményhez segítheti a sportolókat.
A zöldségekben és halban gazdag mediterrán diéta meghosszabbítja az életet – a svédországi Sahlgrenska Academy által közölt négy cikk egybehangzóan állítja.
Az 1950-es évek óta számos kutatási eredmény azt mutatja, hogy a sok zöldség és hal, ill. csekély mennyiségű állati eredetű táplálék (hús, tej) fogyasztásán alapuló mediterrán diéta javítja az egészséget.
Furcsán hangzik, de a FASEB Journal c. lapban publikált tanulmány azt sugallja, hogy a resveratrol, a vörösborban található "egészséges" összetevő megelőzheti az ülő életmód okozta negatív hatásokat.
Tudósoknak egy újabb jó érvet sikerült találniuk a testmozgás mellett. Azon túl, hogy égeti a kalóriákat, a testgyakorlás helyreállítja a jóllakottság-érzésért felelős idegsejtek érzékenységét, így hozzájárul a kevesebb energia beviteléhez, ily módon pedig a súlycsökkenéshez. A brazíliai University of Campinas kutatóinak legújabb tanulmánya legalábbis ezt állítja.
Elképzelhető, hogy az össznépi szintű elhízás elleni „varázsital” végre megkerült? Egy étvágy-csökkentő anyag, amely recept nélkül fogyasztható, nincsenek mellékhatásai, és szinte semmibe sem kerül? A kutatók állítása szerint, egy újabb klinikai vizsgálat azt mutatja, hogy mindössze félliternyi a csodaszerből – étkezés előtt fogyasztva – már elegendő ahhoz, hogy kilókat adjunk le a súlyunkból.
Friss hozzászólások
2 év 3 hét
2 év 4 hét